Zarządzanie budżetem w przedsiębiorstwie

Planowanie i realizacja przepływów finansowych mających miejsce w danej firmie to proces wymagający dokładności. Właściwe zarządzanie budżetem w przedsiębiorstwie polega głównie na rozpisywaniu i kategoryzowaniu przyszłych transakcji. Dotyczy operacji przychodzących, wychodzących oraz wewnętrznych. W zakres tego procesu wchodzi również monitorowanie stopnia wykorzystania budżetu i określenie sposobów reakcji na zdarzenia.

Co daje zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie?

Jest to bardzo istotna kwestia wpływająca na różne dziedziny związane z funkcjonowaniem firmy. Umożliwia wzmocnienie komunikacji wewnętrznej i harmonizację działalności, oddziałuje także na motywowanie pracowników i umożliwia ocenę pracy personelu. Ponadto dostarcza niezbędnych informacji wspomagających zarządzanie podmiotem i nakierowuje zachowania menadżerskie na obrane cele przedsiębiorstwa.

Przekłada się także na łatwiejsze planowanie działań i umożliwia uzyskanie podstaw do kontroli. Dodatkowo zapewnia spełnienie wymogów ze strony prawnej i wpływa na ograniczenie ryzyka finansowego.

Najważniejsze informacje o zarządzaniu budżetem

Działania te są zalecane dla średnich i dużych przedsiębiorstw, w których konkretne działy rozliczają się osobno. W tym celu można korzystać z wybranego narzędzia, takiego jak platformy ERP lub Workflow. Na rynku dostępne są też rozwiązania łączące w sobie te dwa systemy.

W celu uporządkowania finansów można zastosować fakturę kosztową, czyli dokument od razu rozliczany w kosztach. Wraz z użyciem odpowiedniego systemu IT umożliwia bieżące porównywanie planu budżetu z jego wykonaniem. Dowolny pracownik może ją wprowadzić do systemu, gdzie następnie uzupełniane są niezbędne dane. Wypełniony formularz trafia do działu księgowego i jeśli informacje są poprawne zaakceptowany dokument kończy swój obieg, a dane trafiają do budżetu.

Dużym ułatwieniem w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa jest więc korzystanie z dedykowanego systemu informatycznego. Zmniejsza to ryzyko popełnienia błędów i przyczynia się do efektywnego planowania i realizacji przepływów w firmie.

Udostępnij

Masz pytania? Napisz do nas:

In nec facilisis lorem.
Proin porta id nulla consectetur volutpat.

Umożliwia podgląd poszczególnych zleceń lub całego projektu w czasie rzeczywistym. Dostęp do wprowadzanych danych pozwala na błyskawiczną reakcję w przypadku wykrycia nieprawidłowości.

In nec facilisis lorem.
Proin porta id nulla consectetur volutpat.

Pozwala na tworzenie raportów z wykonanych wizyt w formacie PDF w dowolnym momencie. Integracja z Microsoft Power BI umożliwia zaawansowaną analizę danych w czasie rzeczywistym.

In nec facilisis lorem.
Proin porta id nulla consectetur volutpat.

To trzy moduły Sales Acceleration, Sales Automation i Sales Excellence, które odpowiadają za wsparcie projektów sprzedażowych takich jak trade marketing czy outsourcing PH.

In nec facilisis lorem.
Proin porta id nulla consectetur volutpat.

Minimalizuje ryzyko związane z niepoprawnym raportowaniem. Wykorzystuje funkcję geolokalizacji i ustala położenie na podstawie logowania do systemu, jeszcze przed rozpoczęciem wizyty serwisanta.

In nec facilisis lorem.
Proin porta id nulla consectetur volutpat.

System automatycznych powiadomień i alertów SMS lub e-mail z realizowanych wizyt. Bądź na bieżąco ze wszystkimi użytkownikami aplikacji.

DataSense Platform

Zarządzaj swoim biznesem w trybie live

dzięki DataSense Platform

Poznaj potencjał naszej aplikacji! Odkryj wszystkie funkcjonalności DataSense Platform i zarządzaj globalnie projektami zakupowymi. Wykorzystaj innowacyjne technologie w codziennej pracy, by osiągać jeszcze lepsze wyniki.

© 2021 DataSense.pl