Jak usprawnić raportowanie w merchandisingu? Z pomocą przychodzi DataSense Platform ze wsparciem sztucznej inteligencji

Do niedawna stworzenie rzetelnego i miarodajnego raportu wiązało się z długimi godzinami żmudnej pracy wielu osób. Obecnie dzięki innowacyjnym rozwiązaniom wykorzystującym sztuczną inteligencję, można nie tylko zaoszczędzić czas, ale też zadbać o poprawność danych i minimalizowanie błędów. Zalety platformy DataSense docenia coraz więcej klientów – aktywnie korzysta z niego także ASM Sales Force Agency.

Efektywny, poprawny, dogłębny – dobrze sporządzony raport jest niezwykle cennym narzędziem organizacji pracy i źródłem wartościowych danych potrzebnych do analiz. A usprawniony proces ich wprowadzania pozwala zaoszczędzić czas, ułatwić pracę i podnieść wskaźnik poprawności danych. Korzyści te realnie przekładają się na efekty, mają znaczenie analityczne, rozwojowe i pomagają w podejmowaniu ważnych decyzji biznesowych. Nic dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na skorzystanie z możliwości, jakie daje technologia i stawia na automatyzację oraz optymalizację swoich działań.

Dzięki automatyzacji można więcej i lepiej!

System do skutecznego raportowania sprawdza się idealnie przy realizacji Badania i Raportu Koszyk Zakupowy, przygotowywanego co miesiąc przez ASM Sales Force Agency. Zgodnie z przyjętą metodologią, badanie przedstawia analizę cen przykładowego koszyka zakupowego, w którym znajdują się najpopularniejsze artykuły FMCG podstawowych dziesięciu kategorii (nabiał, produkty tłuszczowe, mięso i wędliny, mrożonki, napoje, słodycze, alkohole, chemia domowa, kosmetyki, dodatki. Raport obejmuje łącznie 40 produktów w 13 sieciach handlowych, zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce. Dane do badania są zbierane w kilkudziesięciu placówkach największych sieci handlowych w Polsce. Skala przedsięwzięcia jest ogromna, od skrupulatności wprowadzania danych i ich poprawności zależy w dużej mierze wartość i przydatność dokonanej analizy. Co istotne, proces zbierania danych uwzględnia nie tylko pozyskiwanie informacji o produktach w sposób tradycyjny ze stacjonarnych sklepów, lecz także wymaga pogłębionego i jakościowego researchu e-commerce. Rozwój i rola tego obszaru sprawia, że gruntowne skanowanie Internetu jest niezbędne, a więc mnóstwo pracy trzeba wykonać poza półkami.

Sztuczna inteligencja w służbie poprawności danych

Zastosowane w platformie DataSense rozwiązania technologiczne pozwalają na uzyskanie poprawności wprowadzanych danych na poziomie 98%. Ograniczenie popełnianych przez ankieterów błędów do marginalnych przypadków zostało osiągnięte dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji. System wspiera użytkowników platformy – weryfikacja poprawności wskazywanych danych odbywa się w oparciu o image recognition oraz machine learning. Technologia rozpoznawania obrazu pozwala na analizę pozyskanych danych na podstawie przyjętego algorytmu – widok ze zdjęcia jest przetwarzany na opis cyfrowy. Dzięki tej weryfikacji system albo zatwierdza i przyjmuje wprowadzane dane, albo rozpoznaje niezgodność i wysyła automatyczny komunikat z prośbą o sprawdzenie danych i ponowne ich wpisanie.

Uczenie maszynowe to także funkcjonalność mająca na celu wychwytywania niespójności, ale na podstawie dotychczasowego doświadczenia, czyli wcześniej wprowadzonych danych. Czujne algorytmy pozwalają na natychmiastowe wskazanie odchyleń od przyjętych standardów dla danej marki. Jak to się dzieje? Przed zatwierdzeniem przez ankietera wprowadzanych danych (np. ceny) system waliduje odpowiedzi udzielone przez innych ankieterów, porównuje je i wyłapuje znaczące różnice, a następnie automatycznie prosi o ponowną weryfikację. Im bogatsze doświadczenie sztucznej inteligencji – większa liczba informacji i dłuższy okres korzystania z platformy – tym skuteczniejsza i bardziej precyzyjna walidacja danych.

Oszczędność czasu w parze z efektywnością

Dzięki funkcjonalnościom DataSense Platform użytkownicy mają możliwość wykonania nawet 3,6 tys. zdjęć na godzinę, a skrócenie czasu potrzebnego na analizę danych wynosi aż 90%. Innowacyjne rozwiązania DataSense Platform wpływają nie tylko na zminimalizowanie błędów ankieterów, ale także na znaczną oszczędność czasu – zarówno na etapie wprowadzania danych, jak i później podczas ich interpretacji – co pozwala na zmniejszenie zespołów ankieterów i analityków. Natomiast dzięki intuicyjnemu mechanizmowi wprowadzania i odczytywania danych, wszyscy użytkownicy poradzą sobie bez problemu z wprowadzaniem i dystrybucją kluczowych informacji.

Udostępnij

Podobne aktualności

Masz pytania? Napisz do nas:

In nec facilisis lorem.
Proin porta id nulla consectetur volutpat.

Umożliwia podgląd poszczególnych zleceń lub całego projektu w czasie rzeczywistym. Dostęp do wprowadzanych danych pozwala na błyskawiczną reakcję w przypadku wykrycia nieprawidłowości.

In nec facilisis lorem.
Proin porta id nulla consectetur volutpat.

Pozwala na tworzenie raportów z wykonanych wizyt w formacie PDF w dowolnym momencie. Integracja z Microsoft Power BI umożliwia zaawansowaną analizę danych w czasie rzeczywistym.

In nec facilisis lorem.
Proin porta id nulla consectetur volutpat.

To trzy moduły Sales Acceleration, Sales Automation i Sales Excellence, które odpowiadają za wsparcie projektów sprzedażowych takich jak trade marketing czy outsourcing PH.

In nec facilisis lorem.
Proin porta id nulla consectetur volutpat.

Minimalizuje ryzyko związane z niepoprawnym raportowaniem. Wykorzystuje funkcję geolokalizacji i ustala położenie na podstawie logowania do systemu, jeszcze przed rozpoczęciem wizyty serwisanta.

In nec facilisis lorem.
Proin porta id nulla consectetur volutpat.

System automatycznych powiadomień i alertów SMS lub e-mail z realizowanych wizyt. Bądź na bieżąco ze wszystkimi użytkownikami aplikacji.

DataSense Platform

Zarządzaj swoim biznesem w trybie live

dzięki DataSense Platform

Poznaj potencjał naszej aplikacji! Odkryj wszystkie funkcjonalności DataSense Platform i zarządzaj globalnie projektami zakupowymi. Wykorzystaj innowacyjne technologie w codziennej pracy, by osiągać jeszcze lepsze wyniki.

Porozmawiajmy

Piotr Witkowski

Business Systems Manager

© 2021 DataSense.pl